31 okt. 2013

le glad halo(vin)

glad halloween etc
nu är jag på grand canaria juuu
så detta är typ ett tidsinställt inlägg
gå trick or treat
skräm barn
sminka sönder er
se på skräckfilm
puss



25 okt. 2013

le horror and le mathilda

hellew
jag och mathilda ser på sinister
ehmagherd yesssss
vi har köpt djungelvrål, marabou och haribo mums mums
sinister är läskig
man ser clowner i fönstret
btw
mr.boogie står bakom dig
eller är under din säng
eller i ditt kylskåp
mmh
sinister får
fem djungelvrål av åtta djungelvrål av oss
lawl
puss och kram
sov sött
imorgon åker jag till grand canaria
sdfbhskal<szkdbsvfgaKSJDVFGSHAJN YES


grand canaria

hihi snart ska jag till graaand le canaria
imorgon till och med
klockan 3 em imorgon så lämnar jag denna lägenhet för att åka "bulle" (<min moders ordval för taxi) till arlanda, hihi är så glad, jag ska fota sönder när jag är där ^w^
och öva engelska
det som tynger lite är att jag tar med min mattebok och även min dator för att jobba med min konstgrej till elevens val etcccc
hihihi
nu ska jag bomba med bilder så ni blir svartsjuka ;u;
nu ska jag dra till skolan















24 okt. 2013

le schule le hunger

är fett med hungrig mmmh mmmh det är jag
sitter i skolan på ev
och orkar inte jobba så kollar yt och tumblr
and it's frickin aweeeeeeeeeeeeeesome
ge mig godis
ge mig marshmallowfluff
ge mig monster
mmh
och massa massa gött
typ oboy
alltså jaaaaaaa
när jag koommer hem så ska jag;

  • äta mellis (helst god liksom)
  • packa till GRAAAND CANARIA
  • se twd säsong 4 avsnitt 1 omfg yesh
  • plugga reportage
  • sova?
alltså på liksom tal om att sova ^
jag försov mig imorse till halv åtta
och började åtta
så det blev lite mejkup
och typ multitasking
yes indeed
nu har skolan slutat för dagen
pusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss nejmen ok hej











23 okt. 2013

hamburgare och kawaii

korvmos
hej peeps
inte bloggat på tre dagar nu, rekord eller något
merhrp
ikväll ska vi {lawl nej jag} göra hamburgare och äta opdemh'
och så ska jag plugga ännuuuuu mer med reportaget, har skrivit två sidor nu
man får skriva max tre, så är lite nervig att jag skriver mer för då blir det piss
och sen måste jag fixa layout
och allt ska vara klart tills fredag 23:59
och på lördag åker jag till le grand canaria {har jag berättat om det? ono}
jo jag ska i alla fall på lördag em åka till grand canaria i en vecka ehmagherd yes
har inte varit utomlands på tre år så yesh
och btw min top tre lista på favoritnätaffärer;

  1. Shock.se
  2. Kawaii.se
  3. Hottopic.com
nu ska jag plugga hejs
ps. ni kommer få bilder från grand canaria, systemkamera ska med ;u;
ps2. kawaii.se äger och jag avgudar deras... EVERYTHING. 

20 okt. 2013

lots of love etc

idag har jag inte;
pluggat matematik till provet
jobbat på mitt reportage som ska vara inne på fredag
gått ut
bakat vaniljbullar
köpt en bok till resan
tvättat mina kläder (damsey damn damn)
köpt en bandtshirt
gjort research på töjningar
slösat pengar (only in my mind)
smsat typ någonting
satt upp en ljusslinga
köpt en födelsedagspresent till min moder


idag har jag; 
städat mitt rum
rensat min bokhylla och ställt alla böcker i ordning
städat och rensat min sminkhylla
haft ett spa med mig själv (ansiktsmask, etc)
tvättat håret
satt upp tavlor
sett flera ton av avsnitt med desperate housewifes
vattnat mina kaktusar för första gången på typ tre år
ätit äpplemos
gått omkring i pyjamas
hoppat omkring av glädje för min helix har läkt så bytte örhänge


nu ska jag; 
se ännu mer desperate housewifes
vara upp hela natten och se ännu mer desperate housewifes
borsta tänderna
sova


imorgon ska jag;
ha minimalt med smink
fixa håret fiiiint
kanske ta med min systemkamera till skolan
hänga med mathilda och supa oss fulla på Monster (hihihjihihji)
jobba med reportagejäveln
jobba med engelskan
jobba med elevensvalskiten
sova



19 okt. 2013

d r ö m m a r

alltså hatälskar drömmar
det är sanning utan logik
de är så...
underbara men sedan på en nanosekund kan allt vända och bli helt galna och värsta mardrömmen
minns fortfarande en dröm jag hade när jag var typ sex år;

jag lekte på min gård och den var full med höga, höga tallar och omringad av lika höga hus med höga porter. 
helt plötsligt börjar marken skaka och så kommer ett par slags kanintroll (< så jäkla wierd ikr) och börjar jaga mig och helt plötsligt är alla mina vänner där och min släkt (typiskt drömmar) och alla sprang till portarna. 
släkten kom in i portarna för de kunde koden men sedan när jag kom fram dit så släppte inte släkten in mig i porten och jag kunde inte koden.
jag grät och bankade på dörren och ser att min bästa vän (som jag hade då i sexårs alltså) blir jagad av en stor kanintroll och tillslut släpper de in oss i porten. 
the end. 
men det roliga är att jag drömde den här drömmen precis när jag skulle lära mig portkoder.

sen när jag var åtta år så flyttade jag till sundbyberg och började åka tåg själv och då drömde jag en dröm om och om igen och det var att;

jag väntade på tunnelbanan på t-centralen och är jättetrött sedan så råkar någon knuffa mig så jag faller ner på spåret.
jag ser att det bara är en minut kvar till tåget kommer och försöker komma upp därifrån men får bara tag i kanten med handen men kommer inte upp.
helt plötsligt är min mamma och pappa där och mina bästa vänner där på perrongen så skriker jag på de att hjälpa mig upp.
jag vet att de ser mig och mamma kollar på mig
men ingen hjälper mig upp
och sen blir jag påkörd av tåget

drömde den drömmen i flera år lawl ^
aja, nu ska jag gå och städa och packa och sen ska jag åka till min moder och tillbringa två veckor där
pussssssss

17 okt. 2013

-

jag har tråkigt
jag är sjuk
natten är ung
och jag har bestämt mig för att titta på Titanic
och tycka synd om mig själv 
drömmens värld lockar inte mig efter drömmen jag hade natten innan denna
grät när jag vaknade och insåg att det var en dröm
hej
nu ska jag se på när Jack fryser ihjäl
kyss

P O E S I E T C

flicka i blomsterdress
dansar omkring i mossig glänta
i skuggan står han
stirrar med öppen mun
ruttna tänder ler ett leende
flickan dansar vidare
han kryper fram
tar tag i hennes arma kropp
tänder biter fast
i flickas pulserande kropp

~~

flyter
rött hav av rosor
griper tag om mina vrister
drar mig ner
luften tar slut
rött hav av rosor

~~

flicka i snäv dress
i mörk glänta står hon
i djup frustration
med hår
som en fenixfågels fjäder
och händer
som de nakna trädens toppar
med dimmig blick
ser hon mig
grå som en tråkig himmel
med mörka blödande ögonhålor
livet.

~~

lurar i skuggor
gula ögon ser
väntar tålmodigt
döden dansar

~~

och det där var några dikter jag skrev för ett tag sedan när jag var.... hm, deppig. lawl, puss.




16 okt. 2013

S I C K MORE THAN IN MY HEAD

mitt huvud bultar så högt av smärta så jag inte hör vad jag säger
mina hals är uppsvälld och ihopsnurrad
mina ögon värker (kanske ett tecken på att jag ska lägga ifrån mig dator som lyser starkt ljus i mitt ansikte)
mina tänder värker
och urk
har tagit en alvedon
och en halstablett
och dricker nu vaaaarmt bläigt té med honung i med mjölk ocksååååååå
inte för att jag inte gillar té men detta är någon bläigt grönt té och jag ba blä
vill ha mitt vanilgté
asdfghjkl
vill sova
men kan inte
urk
hejdå


15 okt. 2013

GG - gnagare och goals

hihihihihihi alltså ehmagherd
vill så in i helvetes gärna ha en sådan fin fin fin fin fin kaaanin
har redan planerat allting
alltså åh hu måste ha någon
vet inte varför, men känns som om.... som om jag behöver någon som jag kan prata med som inte kan döma och inte kan göra något annat än lyssna
och det låter kanske barnsligt men de är så mysigt att krama små lurviga hårbollar
och jag bara älskar gnagare seriöst
har redan haft fyra marsvin totalt på sammanlagt sju år och älskade de så mycket
men kaniner är liksom en level upp
eftersom de är större med också gör lite mer saker än att sitta, sova, äta, gå på toa.
mhihih
vill ha typ en dvärgkanin eller en hermelin(kanin?) hiohi

har fortfarande inte pluggat (jonna gu ta dig i krageeeen!!!!!!!!!!!111111)
har typ bara sett dh, kollat tumblr, drömt om kaniner och messat
mitt liv i en mening ^
nejmen lawl
aja imorgon ska jag extremplugga på svenska reportaget, inte hitta på några latursäkter och sen efter fredag när reportaget ska ha varit inlämnat så ska jag extremträna; gå och simma i helgen, dra till friskis och le svettis och sedan springa några km
och äta mindre
och sluta äta snacks/godis/onyttigt
och sluta dricka läsk och monster (*cryin*)
och ja, ska gå ner minst 30 kilo till nästa sommar
GOALS ^
och ja förfan
jag kan leva på morötter det är ju fan gött¨
man får bättre mörkerseende ju....
urkurk
varför måste man träna
kan inte allt gott vara nyttigt och allt äckligt vara onyttigt; livet skulle vara prima då
snurre urrre
fyfan vad långt inlägg
kurr
nu ska jag sova länge eller något (=ligga i sängen och låtsats sova och se på dh på mobilen tills typ halv ett hihihi mm ja)
kyss



koffeinkick please

alltså hjälp
är så jäkla sugen på att vara uppe hela natten och typ plugga och se på film etc
men vill ha en koffeinkick just nu
alltså seriöst, kaffé är mitt liv sedan jag fick sömnproblem för typ tre år sedan
hihi kaffe
någon annan som är lite galen i det
etc etc
kyss
okej nu ska jag väl plugga, har inte gjort det än
trots att jag har skrivit att jag ska plugga så har jag inte gjort det, alltså lol
puss






bipolär dag osv osv

guten taaaaag
hur har er dag varit
min har varit bra
fast missade en svenska-timme som jag verkligen behövde urk urk urk
så nu måste jag jobba hemma med svenskan fast är så jäkla lat men vafan måste ta tag i det typ nu
min dag har varit helt jäklaaaa koko, först mådde jag så jävla dåligt så jag satt i sängen och skakade och grät och bara uschhhhh och hela förmiddagen så ville jag inte prata med någon och bara var irriterad på allt och alla men sedan efter lunchen var jag sjukt trött, pissflummig och blev bara översocial och överglad.
började snacka med personer jag inte ens kände liksom och var superduper trevlig och sen när jag var på väg hem så blev jag så jäkla sjukt förbannad på ingenting, och liksom varför, jag har inte direkt pms eller så.
borde väl antagligen lyssna igenom intervjuer och skriva ner massa och plugga sobegrepp till förhöret imorgon men får gåshud var tredje sekund och orkar inte sluta se på desperate housewifes. 
jag menar jag är en desperate housewife... minus house.... och minus wife.... soooo; just desperate
hihihhohohoh nejmen skit nu ska jag krypa ner i mina damsey damsey varma vintertäcken och plugga (mot min vilja)
kyss 


14 okt. 2013

like snyggaste skorna ever

alltså ehmagherd
dessa skor = min dröm
seriöst, vem vill inte ha dessa vackra underbara perfekta buffalos? jag har tom. en plan; jag ska spara 200 kr per månad och då tar det tio månader tills jag har råd, men ska fråga mamma om hon kan betala hälften så jag kan spara ihop det på fem månader moh-haha-ha, nejmen äls de. skulle bli sjukt lång men seriöst det är så fab så orkar inte ens bryyyyyy mig (hihihihihihihihjijhjij) okeh puss. Nu ska jag plugga, har inte pluggat än ehm ehm le badass nejmen urkurkurk hejdå </3


döda blommor blommar inte mer, obviously

urkurkurk
här om dagen så fick jag en superduperfinawesomecool ros av min fader och den klarade sig knappt en dag
jag menar hur kan man misslyckas på mindre än ett dygn på att få en ros att överleva, den hade vatten och fick solljus och bytte vatten men nu är den inte röd längre nu är den extremt svartröd och faller sönder
men den är fin ändå
jag förstår i alla fall varför jag gillar kaktusar, jag menar förutom att de är frickinascoola och snygga och att man kan kasta de på inbrottstjuvar eftersom deras taggar är ju inte lena direkt; PLUS ATT DE ALDRIG DÖÖÖÖÖR. Har inte vattnat min kaktus på typ ett halvår och den lever och växer och är fin, är lite sne och kringlad but IT'S ALIIIIIIIIIIIIIVEEEE. idek, ska egentligen plugga men orkar inte, har typ två/tre läxor tills imorgon och har värsta stora reportaget tills fredag meeeeen jag orkar inte, heheh, ehmagherd urkurkurk okehokeh nu ska jag väl plugga lite tyska amen okeh


kurrkurr

hejsan
guttenmorgen etc
jag är trött och kall och klockan är sju och allt är piss för hittar inte min tyskabok så vet inte om den är i skolan eller inte eller kanske borttappad och urk vi ska ha simning idag med skolan och mina komplex skriker i mitt öra
en sådan underbaaaaar dag, hihihihih 
okekeh såhär är det; jag är en tös på fjorton årar som känner sig som minst hundra år och avgudar allt som har med böcker, poesi, gnagare (le djuren alltså), fotografi och sthlm. Lol, wait, jag gilar inte sthlm, eller gör jag? Hihi. Ameeeen nu ska jag, ha, lite, tråkigt, eller wat, nej ska typ... Plugga maybe. Mm, nu ska jag nog krypa ner under mina vintertäcken för fryser, snyftsnyft. Oke, puss.